• (388) 232 3219
  • İletişim
  • Arama Yap
  • Site Haritası
  • Anasayfa
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI NİĞDE / MERKEZ Niğde Rehberlik ve Araştırma Merkezi Atatürk Köşesi
  1. Anasayfa
  2. Haberler
Akademik Danışmanlık Projesi

Akademik Danışmanlık Projesi

2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı 2. döneminde ilimizde bulunan merkezi yerleştirme ile öğrenci alan 8 Anadolu Lisesine yönelik olarak Akademik Danışmanlık Projesi başlatılmıştır.

Proje kapsamında öğrencilerin akademik başarılarının artırılşması amaçlanmaktadır.

0 23.02.2024 523

 

 

 

 

NİĞDE İLİ

AKADEMİK DANIŞMANLIK PROJESİ

 

NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri Bölümü

2024

 

 


NİĞDE İLİ

AKADEMİK DANIŞMANLIK PROJESİ

Projeyi Yürütecek Birim/Birimler

  • Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Şube Müdürlüğü
  • Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Projenin Gerekçesi

Bu proje Niğde Merkez’de yerel yerleştirme ile öğrenci alan Anadolu liselerinin  YKS’de ve okul sınavlarında sınav başarılarının arttırılmasını amaçlamaktadır.

 

Bireyler dış görünüşleri bakımından birbirinden farklı oldukları gibi, bilişsel özellikleri bakımından, öğrenme yöntemleri, bilgiyi işleme süreçleri, zekâları ve yetenekleri açısından da birbirinden farklı olmaktadır(Oral & Doğan, 2010).

 

Bu bağlamda, öğrencilerin akademik profillerin belirlenmesi, öğrencilerin ihtiyaçlarını gidermek, öğrenme stiline uygun çalışma programını oluşturmak ve bireylerin öğrenme yaşantılarını zenginleştirecek öğretme stillerini keşfetmek ve kullanmak öğrenciler açısından bu projenin etkili bir çalışma olacağı değerlendirilmektedir.

 

Öğrenci ister sınav sürecinde olsun, ister ara sınıfta olsun, her öğrenci kendine öncelikli olarak bir hedef belirlemeli ve sonrasında bu hedefe nasıl gideceği konusunda eylem adımlarını çıkarmalıdır. Hedefini belirlerken, sahip olduğu zekâ türünün farkında olmalıdır. Bu farkındalıkla kendi özelliklerine göre etkin bir çalışma sistemi oluşturmalıdır. Yaşamını planlayan yani hedefinin ne olduğunu bilen bir kişinin kendine olan güveni ve sonuca ulaşma şansı artmaktadır (Tezel, 2015).

 

Akademik danışmanlık hizmeti alacak olan 12. sınıf öğrencileri geç ergenlik dönemindedir. Ebeveyn ve çevreyle daha önceki yıllarda çatışma söz konusu olan problemlere, yumuşak bir yaklaşım gösterir ve ilişkiler düzelmeye başlar. Artık mesleki ilgiler, gelecekle ilgili gerçekçi hayaller ön plana çıkmaya başlar. Geleceğiyle ilgili daha olumlu, daha akıllıca seçimler yapabilir. Bu nedenle bu dönemdeki öğrencilere sağlanacak nitelikli bir akademik danışmanalık öğrencilerin başarıları ve hedeflerine ulaşması açısından son derece önemlidir. Bu proje ergenlik döneminde bulunan 12. sınıf öğrencilerinin yukarıda ifade edilen bu ihtiyaçlarına cevap vermek için hazırlanmıştır.

 

 

Projenin Konusu

Niğde il merkezinde sınavsız öğrenci alan Anadolu Liselerinin akademik başarısını artırmak amacıyla öğrenciye eğitim hayatında destek olmak, velilere bu süreçte rehberlik yapmak, okul-aile-öğrenci arasında koordinasyon sağlamak amacıyla akademik danışmanlık projesinin uygulanması önem arz etmektedir.

 

Proje kapsamında İl merkezinde sınavsız öğrenci alan Anadolu liselerinin 12. Sınıf öğrencilerine okul öğretmenlerinden bir ‘’Akademik Danışman Öğretmen’’ seçilecektir. Danışman öğretmen olarak görevlendirilecek öğretmenlerin, öğrencilerle periyodik görüşmeler yaparak öğrencilerin eğitim süreci içerisinde ders başarılarının arttırılması ile ilgili yardım etmeleri sağlanacaktır. Bu çalışmalarda bilimsel bir yaklaşımla öğrencilere soru çözümü, deneme sınavı sonuçlarını takip, verimli çalışma ve zamanı planlama konularında destek verilerek öğrencilerin hedeflerine ulaşmaları sağlanacaktır.

 

Akademik danışmanlık projesi ile öğrenciye;

  • Okul başarısını artırma
  • Sınav başarısını yükseltme
  • Sosyal etkinliklere katılımlarını sağlama
  • Zaman yönetiminde planlama yapma
  • Meslek seçiminde rehberlik yapma

Konularında bireysel ya da takım çalışması yapılarak destek olunması planlanmaktadır.

 

 

Projenin Genel Hedefleri

Bu proje ile öğrencilerimize;

  • Geleceğini planlamasına
  • Sorumluluklarını bilmesine
  • Kendi ilgi ve yeteneklerini fark etmesine
  • Güçlü ve zayıf yönlerini fark etmesine
  • Sorunlarıyla başa çıkmasına destek olunması

hedeflenmektedir.

 

 

 

 

Projenin Özel Hedefleri

Bu proje ile İl merkezindeki sınavsız öğrenci alan Anadolu liselerinin 12. Sınıf öğrencilerinin;

 

  • TYT ve AYT sınavlarına yönelik soru çözümü ve deneme sınavı netlerinin artırılması
  • Sınavlara verimli ve başarı odaklı hazırlanması
  • Etkili öğrenme tekniklerini öğrenmesi
  • Öğrenmeyi kalıcı ve güçlü hale getirmesi
  • Sorumluluk ve iç disiplinlerinin geliştirilmesi
  • Zamanı verimli kullanması

hedeflenmektedir.

 

Projenin Uygulama Alanı

Akademik Danışmanlık Projesini’nin, 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 2. döneminden itibaren il milli eğitim müdürlüğümüze bağlı aşağıda belirtilen okulların 12. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak uygulanması hedeflenmektedir.

  • Yavuz Sultan Selim Anadolu Lisesi
  • Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi
  • Şehit Efe Osman Apaydın Anadolu Lisesi
  • Cumhuriyet Anadolu Lisesi
  • Fatih Anadolu Lisesi
  • Hacı Zekiye Arslan Anadolu Lisesi
  • Recep Tayyip Erdoğan Anadolu İmam Hatip Lisesi
  • Necmettin Erbakan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Projenin Süresi

(Sürdürülebilirlik)

Akademik Danışmanlık Projesi’nin 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 2. döneminde başlatılması ve projenin her yıl güncellenerek uygulanması hedeflenmektedir.

 

 

 

 

 

S. NO

FAALİYETİN ADI

TARİH

1

Okul Müdürleri ve Psikolojik Danışmanlar ile toplantı

 

Ocak

 

Projenin Duyurulması

Okul Yönetimi tarafından akademik danışman

öğretmenlerin tespit edilmesi

Şubat

2

Öğrencilerin Akademik Danışman Öğretmenlere tanımlanması

Okul Yönetimi tarafından öğrencilerden veli izin dilekçelerinin alınması

Şubat

3

Akademik Danışman Öğretmenler tarafından öğrenci tanıma ve ihtiyaçlarının tespiti çalışmalarının yapılması

Akademik Danışman ve Okul Yönetimi tarafından velilerin bilgilendirilmeleri amacıyla toplantılar ve ev ziyaretleri düzenlenmesi

Şubat

4

Öğrencilerin ders notları ve ortak sınav sonuçlarını aylık olarak gözden geçirilmesi,

Öğrencinin sportif ve sosyal etkinliklere yönlendirilmesi

Ocak- Haziran

5

Öğrencilere Akademik Danışmanlara, alanında uzman kişiler tarafından planlı çalışma, zaman yönetimi, meslek seçimi, üst eğitim kurumlarının tanıtımı, sınav kaygısı, stres ve benzeri konularla ilgili rehberlik yapılması hakkında bilgilendirme

 

 

Ocak- Haziran

 

 

6

Okul Müdürünün başkanlığında Akademik Danışmanlık Sistemi hakkında görevli öğretmenlerle aylık değerlendirme toplantısı yapılması,

İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Okul Müdürleri ile dönem içerisinde iki defa değerlendirme toplantısı yapılması

Her Ay

7

Akademik Danışmanlık Projesi kapsamında yapılan çalışmalara dair raporun (Ek-3) Niğde Rehberlik ve Araştırma Merkezine gönderilmesi.

Her Ayın Sonunda

 

 

 

 

Ek No

Formun İçeriği

Ek 1

Öğrenci Bilgi Formu*

Ek 2

Öğrenci Takip Formu*

Ek 3

Okul Aylık Değerlendirme Formu*

Ek 4

Veli İzin Belgesi*

* işaretli olanlar zorunlu olarak kullanılacak formlardır.

KAYNAKÇA

Oral, İmran ve Doğan, Oğuz (2010). Ortaöğretimde Çoklu Zekâ Kuramının Elektrik Konularını Öğrenme Sürecine Etkisinin Araştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23: 159-171

Tezel, Dilber (2015). Erken çocuklukta günlük iletişim becerilerinin pragmatik profillerinin değerlendirilmesi. Doktora Tezi ,Trakya Üniversitesi, Edirne.

 

EK-1

NİĞDE AKADEMİK DANIŞMANLIK PROJESİ ÖĞRENCİ BİLGİ FORMU

Öğrencinin Adı Soyadı:

 

Sınıfı:

 

Okul No:

 

Öğr. Tel:

 

Pansiyon Durumu:

 

Veli Tel:

 

 

 

Hedeflediği Üniversite

 

Hedeflediği Meslek(Bölüm)

 

Son 3 Deneme Netleri

 

Sınav Kaygısı Var mı?

 

Günlük Çalışma Süresi

 

Hobileri

 

Sağlık Durumu

 

Çalışma Odası Var mı?

 

Diğer..

 

 

           

Akademik Danışman                                                   ………………………

           

                       

 

                                                                      

EK 2

…………………………………………………………………………….ANADOLU LİSESİ

*Bu form Akademik Danışman Tarafından Doldurulup Okul İdaresine Teslim Edilecektir.

ÖĞRENCİ TAKİP  FORMU*

ADI SOYADI

 

I. HAFTA

 

 

II. HAFTA

 

III. HAFTA

 

IV. HAFTA

 

AYLIK DEĞERLENDİRME

 

 

AKADEMİK DANIŞMAN                                                                                                             OKUL MÜDÜRÜ

……………………………                                                                                                      ……………………………

EK 3

 

……………………………………………….………………… ANADOLU LİSESİ

 

*Bu form her ay sonunda Akademik Danışmanlardan gelen EK-2 öğrenci takip formları dikkate alınarak genel değerlendirme olarak yazılarak Niğde Rehberlik ve Araştırma Merkezine gönderilecektir.

 

OKUL AYLIK DEĞERLENDİRME FORMU*

AYLIK DEĞERLENDİRME

 

OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANI DEĞERLENDİRMESİ

 

OKUL YÖNETİCİSİ DEĞERLENDİRMESİ

 

  PSİKOLOJİK DANIŞMAN                                                                                    OKUL MÜDÜRÜ 

……………………………..                                                                                    ……………………………..

 

 

İLGİLİ İÇERİKLER

SİSTEMİK AİLE YAKLAŞIMI İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

İlimizde bulunan  Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmenlerimizin...

16-05-2025

VAK'A ANALİZİ EKİBİ ÇALIŞMALARI

Vak'a Analizi Ekibi çalışmaları kapsamında, Ergoterapist Hatice...

29-04-2025

Okul Müdürlerine Travma Konulu Farkındalık ve Bilgilendirme...

"Travma ve Travma Etkilleri,Travma Sonrası Neler Yapılabilir?"...

24-04-2025

Uyum Elçileri: Niğde Akran Arabuluculuğu Projesi Süreç Toplantısı

Uyum Elçileri:Niğde Akran Arabuluculuğu Projesi için gönüllü...

18-04-2025

KİTAP ANALİZİ EKİBİ BULUŞMASI

Kitap Analizi Ekibi çalışmaları kapsamında özel eğitime...

27-03-2025
Devamı >>
Geri Bildirim

İletişim

Adres:
İnönü Mahallesi Feridun Zeren Caddesi 8/B Niğde

Telefon
3882323219


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın
MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.