2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı 2. döneminde ilimizde bulunan merkezi yerleştirme ile öğrenci alan 8 Anadolu Lisesine yönelik olarak Akademik Danışmanlık Projesi başlatılmıştır.
Proje kapsamında öğrencilerin akademik başarılarının artırılşması amaçlanmaktadır.
NİĞDE İLİ
AKADEMİK DANIŞMANLIK PROJESİ
NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri Bölümü
2024
NİĞDE İLİ
AKADEMİK DANIŞMANLIK PROJESİ
Projeyi Yürütecek Birim/Birimler |
|
Projenin Gerekçesi |
Bu proje Niğde Merkez’de yerel yerleştirme ile öğrenci alan Anadolu liselerinin YKS’de ve okul sınavlarında sınav başarılarının arttırılmasını amaçlamaktadır.
Bireyler dış görünüşleri bakımından birbirinden farklı oldukları gibi, bilişsel özellikleri bakımından, öğrenme yöntemleri, bilgiyi işleme süreçleri, zekâları ve yetenekleri açısından da birbirinden farklı olmaktadır(Oral & Doğan, 2010).
Bu bağlamda, öğrencilerin akademik profillerin belirlenmesi, öğrencilerin ihtiyaçlarını gidermek, öğrenme stiline uygun çalışma programını oluşturmak ve bireylerin öğrenme yaşantılarını zenginleştirecek öğretme stillerini keşfetmek ve kullanmak öğrenciler açısından bu projenin etkili bir çalışma olacağı değerlendirilmektedir.
Öğrenci ister sınav sürecinde olsun, ister ara sınıfta olsun, her öğrenci kendine öncelikli olarak bir hedef belirlemeli ve sonrasında bu hedefe nasıl gideceği konusunda eylem adımlarını çıkarmalıdır. Hedefini belirlerken, sahip olduğu zekâ türünün farkında olmalıdır. Bu farkındalıkla kendi özelliklerine göre etkin bir çalışma sistemi oluşturmalıdır. Yaşamını planlayan yani hedefinin ne olduğunu bilen bir kişinin kendine olan güveni ve sonuca ulaşma şansı artmaktadır (Tezel, 2015).
Akademik danışmanlık hizmeti alacak olan 12. sınıf öğrencileri geç ergenlik dönemindedir. Ebeveyn ve çevreyle daha önceki yıllarda çatışma söz konusu olan problemlere, yumuşak bir yaklaşım gösterir ve ilişkiler düzelmeye başlar. Artık mesleki ilgiler, gelecekle ilgili gerçekçi hayaller ön plana çıkmaya başlar. Geleceğiyle ilgili daha olumlu, daha akıllıca seçimler yapabilir. Bu nedenle bu dönemdeki öğrencilere sağlanacak nitelikli bir akademik danışmanalık öğrencilerin başarıları ve hedeflerine ulaşması açısından son derece önemlidir. Bu proje ergenlik döneminde bulunan 12. sınıf öğrencilerinin yukarıda ifade edilen bu ihtiyaçlarına cevap vermek için hazırlanmıştır.
|
Projenin Konusu |
Niğde il merkezinde sınavsız öğrenci alan Anadolu Liselerinin akademik başarısını artırmak amacıyla öğrenciye eğitim hayatında destek olmak, velilere bu süreçte rehberlik yapmak, okul-aile-öğrenci arasında koordinasyon sağlamak amacıyla akademik danışmanlık projesinin uygulanması önem arz etmektedir.
Proje kapsamında İl merkezinde sınavsız öğrenci alan Anadolu liselerinin 12. Sınıf öğrencilerine okul öğretmenlerinden bir ‘’Akademik Danışman Öğretmen’’ seçilecektir. Danışman öğretmen olarak görevlendirilecek öğretmenlerin, öğrencilerle periyodik görüşmeler yaparak öğrencilerin eğitim süreci içerisinde ders başarılarının arttırılması ile ilgili yardım etmeleri sağlanacaktır. Bu çalışmalarda bilimsel bir yaklaşımla öğrencilere soru çözümü, deneme sınavı sonuçlarını takip, verimli çalışma ve zamanı planlama konularında destek verilerek öğrencilerin hedeflerine ulaşmaları sağlanacaktır.
Akademik danışmanlık projesi ile öğrenciye;
Konularında bireysel ya da takım çalışması yapılarak destek olunması planlanmaktadır. |
Projenin Genel Hedefleri |
Bu proje ile öğrencilerimize;
hedeflenmektedir. |
Projenin Özel Hedefleri |
Bu proje ile İl merkezindeki sınavsız öğrenci alan Anadolu liselerinin 12. Sınıf öğrencilerinin;
hedeflenmektedir.
|
Projenin Uygulama Alanı |
Akademik Danışmanlık Projesini’nin, 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 2. döneminden itibaren il milli eğitim müdürlüğümüze bağlı aşağıda belirtilen okulların 12. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak uygulanması hedeflenmektedir.
|
Projenin Süresi (Sürdürülebilirlik) |
Akademik Danışmanlık Projesi’nin 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 2. döneminde başlatılması ve projenin her yıl güncellenerek uygulanması hedeflenmektedir. |
S. NO |
FAALİYETİN ADI |
TARİH |
1 |
Okul Müdürleri ve Psikolojik Danışmanlar ile toplantı
|
Ocak |
|
Projenin Duyurulması Okul Yönetimi tarafından akademik danışman öğretmenlerin tespit edilmesi |
Şubat |
2 |
Öğrencilerin Akademik Danışman Öğretmenlere tanımlanması Okul Yönetimi tarafından öğrencilerden veli izin dilekçelerinin alınması |
Şubat |
3 |
Akademik Danışman Öğretmenler tarafından öğrenci tanıma ve ihtiyaçlarının tespiti çalışmalarının yapılması Akademik Danışman ve Okul Yönetimi tarafından velilerin bilgilendirilmeleri amacıyla toplantılar ve ev ziyaretleri düzenlenmesi |
Şubat |
4 |
Öğrencilerin ders notları ve ortak sınav sonuçlarını aylık olarak gözden geçirilmesi, Öğrencinin sportif ve sosyal etkinliklere yönlendirilmesi |
Ocak- Haziran |
5 |
Öğrencilere Akademik Danışmanlara, alanında uzman kişiler tarafından planlı çalışma, zaman yönetimi, meslek seçimi, üst eğitim kurumlarının tanıtımı, sınav kaygısı, stres ve benzeri konularla ilgili rehberlik yapılması hakkında bilgilendirme |
Ocak- Haziran
|
6 |
Okul Müdürünün başkanlığında Akademik Danışmanlık Sistemi hakkında görevli öğretmenlerle aylık değerlendirme toplantısı yapılması, İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Okul Müdürleri ile dönem içerisinde iki defa değerlendirme toplantısı yapılması |
Her Ay |
7 |
Akademik Danışmanlık Projesi kapsamında yapılan çalışmalara dair raporun (Ek-3) Niğde Rehberlik ve Araştırma Merkezine gönderilmesi. |
Her Ayın Sonunda |
Ek No |
Formun İçeriği |
Ek 1 |
Öğrenci Bilgi Formu* |
Ek 2 |
Öğrenci Takip Formu* |
Ek 3 |
Okul Aylık Değerlendirme Formu* |
Ek 4 |
Veli İzin Belgesi* |
* işaretli olanlar zorunlu olarak kullanılacak formlardır.
KAYNAKÇA
Oral, İmran ve Doğan, Oğuz (2010). Ortaöğretimde Çoklu Zekâ Kuramının Elektrik Konularını Öğrenme Sürecine Etkisinin Araştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23: 159-171
Tezel, Dilber (2015). Erken çocuklukta günlük iletişim becerilerinin pragmatik profillerinin değerlendirilmesi. Doktora Tezi ,Trakya Üniversitesi, Edirne.
EK-1
NİĞDE AKADEMİK DANIŞMANLIK PROJESİ ÖĞRENCİ BİLGİ FORMU
Öğrencinin Adı Soyadı: |
|
Sınıfı: |
|
Okul No: |
|
Öğr. Tel: |
|
Pansiyon Durumu: |
|
Veli Tel: |
|
Hedeflediği Üniversite |
|
Hedeflediği Meslek(Bölüm) |
|
Son 3 Deneme Netleri |
|
Sınav Kaygısı Var mı? |
|
Günlük Çalışma Süresi |
|
Hobileri |
|
Sağlık Durumu |
|
Çalışma Odası Var mı? |
|
Diğer.. |
|
Akademik Danışman ………………………
EK 2
…………………………………………………………………………….ANADOLU LİSESİ
*Bu form Akademik Danışman Tarafından Doldurulup Okul İdaresine Teslim Edilecektir.
ÖĞRENCİ TAKİP FORMU* |
|
ADI SOYADI |
|
I. HAFTA |
|
|
|
II. HAFTA |
|
|
|
III. HAFTA |
|
|
|
IV. HAFTA |
|
|
|
AYLIK DEĞERLENDİRME |
|
|
AKADEMİK DANIŞMAN OKUL MÜDÜRÜ
…………………………… ……………………………
EK 3
……………………………………………….………………… ANADOLU LİSESİ
*Bu form her ay sonunda Akademik Danışmanlardan gelen EK-2 öğrenci takip formları dikkate alınarak genel değerlendirme olarak yazılarak Niğde Rehberlik ve Araştırma Merkezine gönderilecektir.
OKUL AYLIK DEĞERLENDİRME FORMU* |
AYLIK DEĞERLENDİRME |
OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANI DEĞERLENDİRMESİ |
OKUL YÖNETİCİSİ DEĞERLENDİRMESİ |
PSİKOLOJİK DANIŞMAN OKUL MÜDÜRÜ
…………………………….. ……………………………..
Adres:
İnönü Mahallesi Feridun Zeren Caddesi 8/B Niğde
Telefon
3882323219